Chat met ons!

Servicedesk Medewerker

Als Servicedesk Medewerker bij ICT Rijk van Nijmegen ben je het eerste aanspreekpunt voor ruim 5.500 eindgebruikers. Je beantwoordt vragen via telefoon, mail en de Self Service Portal, ondersteunt gebruikers bij veelgebruikte applicaties en registreert meldingen in Topdesk. Je werkt binnen de Servicedesk van de afdeling Dienstverlening en draagt bij aan verbetering van de dienstverlening met jouw oplossingsgerichte en betrokken houding.

Tarief tot €75,- per uur

Detachering

Nog … dagen

Opdrachtgever: ICT Rijk van Nijmegen
Locatie: Nijmegen
Duur: tot en met 31 december 2026
Uren per week: 36
Tarief: €75
Reageren vóór: 8-12-2025 09:00 uur

Functieomschrijving

Je werkt bij de centrale Servicedesk binnen de afdeling Dienstverlening, in een team van ongeveer 25 collega’s. Je ondersteunt eindgebruikers bij vragen over onder andere Office 365, Teams, Citrix en MFA. Je analyseert problemen, registreert meldingen in Topdesk en draagt zorg voor adequate afhandeling of overdracht naar de tweede lijn. Je denkt actief mee over het verbeteren van de dienstverlening en vertaalt nieuwe ontwikkelingen naar bruikbare mogelijkheden voor gebruikers. Je werkt op locatie minimaal drie dagen per week na de inwerkperiode.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Aanspreekpunt voor eindgebruikers via telefoon, e-mail en de Self Service Portal

  • Registreren en analyseren van meldingen in Topdesk

  • Oplossen van lokale incidenten en gebruikersvragen

  • Ondersteunen bij applicaties zoals Outlook, SharePoint, Teams en OneDrive

  • Meedenken over verbetering van de dienstverlening

  • Bijdragen aan kennisontwikkeling, o.a. via de kennisbank in Topdesk

  • Samenwerken binnen de teams Servicedesk, Servicepunten en Logistiek & Mobiel

Functie-eisen

  • Afgeronde opleiding ICT-beheer op minimaal mbo 4-niveau

  • Aantoonbare recente werkervaring met Topdesk

  • Minimaal 1 tot 3 jaar werkervaring binnen een IT Skilled Servicedesk met meer dan 1.000 eindgebruikers

  • Aantoonbare recente werkervaring in een non-profit omgeving

  • Bereidheid om op locatie te werken van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00

  • Aantoonbaar woonachtig binnen 45 minuten van De Nieuwe Dukenburgseweg te Nijmegen

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

  • Aantoonbare gecertificeerde en actuele kennis van Microsoft 365-applicaties

  • Kandidaat voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde en is geen zzp’er

    25405

Pré’s

  • Aantoonbare actuele kennis van Windows Server en Active Directory

  • Aantoonbare kennis van Microsoft 365-gebruikersondersteuning en adoptie

  • Werkervaring binnen een IT Skilled Servicedesk met meer dan 1.000 eindgebruikers

  • Werkervaring bij gemeenten van verschillende groottes

Competenties

  • Klantgericht

  • Analyserend

  • Uitdrukkingsvaardigheid mondeling en schriftelijk

  • Empathisch

  • Samenwerkend

Solliciteren







    Vragen over de vacature?

    Stuur Gerben Visser een berichtje.

    Based on the PADDAP framework Talentwave Solution