Chat met ons!

Facilitair professional Servicedesk

Als Facilitair professional Servicedesk bij de Gemeente Deventer ben jij het gezicht van de organisatie. Je zorgt dat iedereen zich welkom voelt, houdt de facilitaire processen draaiende en denkt actief mee over verbeteringen. Een veelzijdige en mensgerichte rol binnen een organisatie waar doen, samenwerken en gastvrijheid centraal staan.

Tarief in overleg

Detachering

Nog … dagen

Facilitair professional Servicedesk

Opdrachtgever: Gemeente Deventer
Locatie: Deventer (geen hybride werk)
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Einddatum: 3 maanden (met optie tot verlenging)
Uren per week: 32 – 36
Zzp toegestaan: Nee (i.v.m. Wet DBA)
Tarief: Tarief in overleg
Opleidingsniveau: MBO, minimaal niveau 3
Deadline reageren: Woensdag 22 oktober 2025, vóór 09:00 uur
Gesprekken gepland: Vrijdag 24 oktober 2025

Functieomschrijving

Deventer is een historische Hanzestad vol energie en karakter. Binnen het moderne en duurzame gemeentehuis werk jij in het hart van de organisatie, samen met het team DOWR Facilitaire Zaken — een samenwerking tussen de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte.

In deze rol zorg jij ervoor dat alles op rolletjes loopt. Je ontvangt bezoekers en medewerkers met een glimlach, beantwoordt vragen via verschillende kanalen en zorgt dat meldingen snel en professioneel worden opgepakt. Dankzij jouw inzet voelen collega’s en bezoekers zich welkom en gehoord.

Je werkt in een enthousiast team van 24 collega’s, variërend van facilitair medewerkers tot specialisten op het gebied van contractbeheer, huisvesting en facility services. Samen zorgen jullie dat de dienstverlening van de facilitaire organisatie soepel, klantgericht en professioneel verloopt.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontvangen van bezoekers en medewerkers aan de facilitaire balie
  • Beantwoorden van digitale vragen via e-mail, Topdesk en telefoon
  • Registreren, opvolgen en afhandelen van meldingen in Topdesk
  • Signaleren van terugkerende knelpunten en meedenken over verbeteringen
  • Ondersteunen bij diverse facilitaire processen, zoals sleutelbeheer, vergaderruimtes en postverwerking
  • Zorgen voor een gastvrije, nette en goed georganiseerde werkomgeving

Functie-eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau 3, bij voorkeur in de richting Facilitair Management
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als facilitair medewerker in de afgelopen 8 jaar
  • Ervaring met het registreren en opvolgen van meldingen in Topdesk
  • Klantgerichte en representatieve werkhouding
  • Bereidheid om volgens rooster te werken (vervanging bij ziekte/vakantie in overleg)
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Pré’s

  • Aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • Opleiding Facilitair Management op mbo-niveau 3 of hoger
  • Praktische ervaring met gastvrijheid en frontoffice dienstverlening
  • Bekendheid met DOWR of vergelijkbare samenwerkingsverbanden binnen de overheid

Competenties

  • Communicatief sterk – vriendelijk, duidelijk en professioneel in contact
  • Gastvrij – representatief en servicegericht naar bezoekers en collega’s
  • Organisatorisch vermogen – kan goed schakelen tussen verschillende taken
  • Probleemoplossend – denkt mee met klanten en zoekt passende oplossingen
  • Samenwerkend – werkt effectief met collega’s binnen en buiten het team
  • Stressbestendig en flexibel – blijft rustig in een dynamische omgeving
  • Proactief en zelfstandig – ziet werk liggen en handelt doortastend
  • Nauwkeurig en betrouwbaar – zorgt voor zorgvuldige afhandeling van meldingen

Solliciteren







    Vragen over de vacature?

    Stuur Gerben Visser een berichtje.

    Based on the PADDAP framework Talentwave Solution