Chat met ons!

Projectleider ICT

Als ervaren projectleider ICT begeleid je bij deze gemeente twee cruciale digitaliseringsprojecten: de implementatie van Centric eDiensten en de doorontwikkeling van het zaaksysteem. Je stuurt strak op planning, kwaliteit en risico’s en werkt nauw samen met functioneel beheerders, informatiemanagers en externe leveranciers. Met jouw kennis van gemeentelijke processen en systemen lever je direct impact op het digitale dienstverleningsniveau voor inwoners en medewerkers.

Tarief in overleg

Freelance

Nog … dagen

Opdrachtgever: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Zuid-Holland
Duur: 3 maanden, met 2 maal optie tot verlenging van 1 maand
Uren per week: 36 uur
Startdatum: 11 augustus 2025
Tarief: Tarief in overleg, schaal 11 CAO Gemeenten
Reageren vóór: 18 juli 2025, 09:00 uur
ZZP toegestaan: Ja

Functieomschrijving

Binnen de afdeling Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO) ben jij als projectleider verantwoordelijk voor het opleveren van twee ICT-projecten die cruciaal zijn voor de gemeentelijke dienstverlening:

  1. Implementatie Centric eDiensten Belastingen en Medewerkersportaal

  2. Zaaksysteem – Integraal klantbeeld KCC breed

Je werkt nauw samen met de CIO, collega-projectleiders en functioneel beheerders. Ook externe leveranciers zijn belangrijke stakeholders. Binnen de projecten ben je verantwoordelijk voor het behalen van afgesproken resultaten binnen tijd, geld en kwaliteit.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Begeleiden en opleveren van het project Centric eDiensten

  • Realiseren van werkende koppelingen, veilige cloudomgevingen en DigiD-integraties

  • Implementatie van het klantportaal en zaaksysteemfunctionaliteiten

  • Zorgdragen voor testmomenten, documentatie, gebruikersomgevingen en rapportagemodules

  • Coördinatie met interne en externe belanghebbenden

Functie-eisen

  • Minimaal hbo bachelor in ICT/IT

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider ICT bij een overheidsinstelling (in de afgelopen 6 jaar)

  • Beschikbaar per 11 augustus 2025 voor 36 uur per week

  • Eigen laptop en mobiel meenemen (BYOD)

Pré’s

  • Minimaal 2 jaar ervaring als projectleider ICT binnen een gemeente (afgelopen 4 jaar)

  • Ervaring met Zaaksysteem van XXLLNC

  • Minimaal 1 jaar ervaring met Centric Burgerzaken en eDiensten Belastingen

  • Ervaring in samenwerking met interne én externe stakeholders

Competenties

  • Proactief

  • Communicatief vaardig

  • Resultaatgericht

  • Besluitvaardig

  • Gestructureerd

Solliciteren







    Vragen over de vacature?

    Stuur Luca Sanchez een berichtje.

    Based on the PADDAP framework Talentwave Solution