IV Expert Autorisatiedesk
De Nationale Politie zoekt een ervaren IV Expert Autorisatiedesk voor de inrichting en optimalisatie van toegang voor ketenpartners in lijn met wetgeving en IAM-beleid. Je analyseert, ontwikkelt en bewaakt IAM-profielen en schakelt met uiteenlopende stakeholders. Ervaring met IAM-systemen en privacywetgeving is vereist. Screening BO+ is onderdeel van de procedure
Utrecht
32-36u
Uurtarief in overleg
Detachering
IV Expert Autorisatiedesk
Opdrachtgever: Nationale Politie
Locatie: Odijk
Duur: 01-06-2025 t/m 31-05-2026 (optie op verlenging: 1× 12 maanden)
Uren per week: 36 uur
Tarief: In overleg
Deadline: 27 april 2025
Opleidingsniveau: Minimaal MBO (HBO is een pré)
Functieomschrijving
Als IV Expert Autorisatiedesk ben jij de schakel tussen identity & access management (IAM) en het realiseren van een veilige en correcte toegang voor ketenpartners binnen de politie. Je werkt in een multidisciplinair team aan het actualiseren van autorisatieprofielen, analyseren van afwijkingen, en het ontwikkelen van RFC’s. Dit alles in lijn met wet- en regelgeving (zoals de WPG, AVG en convenanten).
Je adviseert over en ondersteunt de inrichting van IAM-processen binnen het OHP-project en levert een belangrijke bijdrage aan de voorbereiding van de migratie naar het nieuwe IAM-domein.
Taken en verantwoordelijkheden
• Uitwerken van RFC’s (Request for Change) voor IAM ketenprofielen
• Operationeel maken en overdragen van IAM-profielen aan de FrontOffice Dienstverlening Partners
• Vaststellen van toegangsfuncties op basis van wet- en regelgeving en convenanten
• Analyseren van afwijkingen in toegang en autorisaties; adviseren over verbeteringen
• Ondersteunen bij inrichting en beheer van IAM-structuren en rollen
• Contact onderhouden met portefeuilles, privacy, HR, en gegevensautoriteiten
• Monitoring en prioritering van openstaande acties en tickets
• Rapporteren aan de projectleider OHP en manager FrontOffice
Functie-eisen
• Minimaal een afgeronde MBO-opleiding (diploma vereist)
• In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring met:
– beheren en optimaliseren van IAM-systemen
– werken met IAM in lijn met WPG/AVG en multi-dienstverbanden
– opstellen van RFC’s voor IAM-profielen
• Kandidaat is in loondienst bij opdrachtnemer (géén ZZP of eigen BV)
• Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal
• Bereid tot het ondergaan van een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO+)
Nice to have
• Minimaal 2 jaar ervaring met het opstellen van functies op basis van wetgeving en convenanten
• Minimaal 2 jaar ervaring binnen de Rijksoverheid of een organisatie met >10.000 medewerkers
• Een afgeronde erkende HBO-opleiding (diploma vereist bij verificatie)
• Ervaring met werken binnen de politieorganisatie
Competenties
• Organisatiesensitiviteit
• Maatschappelijke oriëntatie
• Coachen en motiveren
• Leervermogen
• Systeemdenken
• Klantgerichtheid
• Netwerkvaardigheid
• Mondelinge en schriftelijke communicatie
• Organisatievermogen
• Overtuigingskracht


