Projectleider ICT/Informatievoorziening
Voor de Gemeente Haaksbergen wordt gezocht naar een Projectleider ICT/Informatievoorziening die in korte tijd regie voert op meerdere projecten. Je hebt ervaring met gemeentelijke software en aanbestedingen, werkt nauwkeurig en levert resultaat binnen de afgesproken looptijd. Standplaats is Haaksbergen, hybride werken is uitgesloten.
Uurtarief in overleg
Detachering
Projectleider ICT/Informatievoorziening
Opdrachtgever: Gemeente Haaksbergen
Locatie: Haaksbergen (100% op locatie, geen hybride optie)
Duur: 1 mei 2025 – 31 augustus 2025
Uren per week: 8 uur
Tarief: In overleg
Deadline: z.s.m.
Opleidingsniveau: HBO (richting Informatica)
Functieomschrijving
De gemeente Haaksbergen zoekt een ervaren Projectleider ICT/Informatievoorziening voor een afgebakende opdracht van vier maanden. Binnen deze rol ondersteun en begeleid je diverse projecten op ICT- en informatievoorzieninggebied. Je fungeert als schakel tussen leveranciers, interne stakeholders en samenwerkingsverbanden.
Je zorgt voor regie op implementatie, inbedding van softwareoplossingen en aansturing van leveranciers. Daarbij geef je inhoudelijke ondersteuning bij gemeentelijke ICT-projecten met een duidelijke scope en deadline.
Taken en verantwoordelijkheden
• Technische ondersteuning bij verbouwing van de raadzaal (audiovisuele middelen)
• Begeleiden en afronden van aanbesteding GBI World
• Projectondersteuning bij vervanging van JCC en Sociale Regie
• Fungeren als contactpersoon voor samenwerkingsverbanden
• Inbedding van softwarebroker realiseren
• Afspraken maken met leveranciers en toezien op naleving
• Implementatie van Suite voor SR
• Ondersteuning met SoftwareOne
• Overige ICT-ondersteuning en I-advies waar nodig
Functie-eisen
• Afgeronde HBO-opleiding in de richting van Informatica
• Minimaal 1 jaar ervaring binnen gemeenten
• Minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met ICT en informatiemanagement
• Recente ervaring met Suite voor SR en SoftwareOne
• Recente ervaring met softwarebrokers
• Bereidheid tot aanvragen van VOG (kosten niet vergoed)
Nice to have
• Meer dan 3 jaar ervaring binnen gemeenten
• Sterk in het maken van afspraken en regie op uitvoering
• Bekendheid met gemeentelijke aanbestedingsprojecten
Competenties
• Zelfstandig en proactief
• Communicatief vaardig
• Resultaatgericht
• Procesmatig sterk
• Flexibel inzetbaar