Service Designer

De KvK zoekt een strategisch sterke Service Designer om complexe klantcontactprocessen te verbeteren. Je analyseert klantgedrag, ontwikkelt service blueprints en verbindt strategie aan de praktijk. Ervaring met service design binnen de overheid is een grote pré.

Utrecht

32-36u

Max. €90,- pu

Freelance

Service Designer Routering KCS

Opdrachtgever: Kamer van Koophandel
Locatie: Utrecht / remote
Duur: 5 mei 2025 – 5 november 2025
Uren per week: 32 uur
Tarief: Maximaal €90 per uur
Deadline: 21 april 2025 – 09:30 uur
Opleidingsniveau: HBO

Functieomschrijving

KvK werkt aan toekomstbestendige digitale dienstverlening. In het kader van de Klantcontact Strategie, werkstroom Routering, zoekt de KvK een ervaren Service Designer. In deze rol onderzoek je klantgedrag, signaleer je verbeterkansen in het service-ecosysteem en vertaal je strategische ambities naar klantgerichte oplossingen. Je opereert in een complexe omgeving met meerdere stakeholders, systemen en belangen.

Taken en verantwoordelijkheden

• Analyseren van klantgedrag: waarom nemen ondernemers contact op, waar gaat het mis?
• Signaleren van verbeterkansen op basis van gedragsinzichten
• Vaststellen van meest geschikte klantcontactvormen
• Vertalen van strategische ambities naar concrete verbeterinitiatieven
• Maken van service blueprints en ontwikkelen van nieuwe werkmethodes
• Faciliteren van creatieve sessies en ontwikkelen van prototypes
• Aanscherpen van klantcontactstrategie en bijdragen aan daadwerkelijke verandering
• Verbinden van stakeholders en creëren van draagvlak
• Borgen van klantbeleving als leidend principe binnen besluitvorming

Functie-eisen

• Minimaal afgeronde hbo-opleiding in Service Design of vergelijkbaar
• Minimaal 5 jaar ervaring met UX/interaction design en usability testen
• Minimaal 5 jaar ervaring met Agile/Scrum
• Minimaal 3 jaar ervaring met high-traffic en bedrijfskritische websites binnen de overheid
• Minimaal 5 jaar ervaring met responsive design voor verschillende devices en platformen
• Ervaring met vertalen van stakeholderbehoeften naar designoplossingen
• Ervaring met service design methodieken zoals blueprinting en customer journey mapping
• Aantoonbare kennis van:
– Service Design
– Design Thinking
– Customer Experience

Nice to have

• Minimaal 5 jaar ervaring met prototyping tools zoals Figma
• Minimaal 5 jaar ervaring met faciliteren van creatieve sessies
• Minimaal 5 jaar ervaring met het uitwerken van verbetervoorstellen naar prototypes
• Ervaring met werken bij overheidsorganisaties

Competenties

• Analytisch vermogen
• Kwaliteitsgericht
• Deskundigheid
• Overzicht houden
• Communicatief sterk

Solliciteren







    Schrijf je in voor een job alert

    Job Alert

    Close icon

    dienstverband

    locatie

    category

    Based on the PADDAP framework Talentwave Solution