Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk

Gemeente Wassenaar zoekt een ervaren Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk om processen te optimaliseren en medewerkers te begeleiden in hun ontwikkeling. Beschik jij over leiderschapskwaliteiten, ervaring met ITIL en een oplossingsgerichte aanpak?

Zuid-Holland

36u

Max. €100,- pu

Detachering

Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk

Opdrachtgever: Gemeente Wassenaar
Locatie: Wassenaar (hybride werken mogelijk)
Duur: Februari 2025 – 6 maanden (optie tot verlenging: 4 x 3 maanden)
Uren per week: 36 uur
Uurtarief: Maximaal € 100,- per uur
Deadline: Vrijdag 17 januari 2025, 12:00 uur
Opleidingsniveau: Minimaal MBO 3

Functieomschrijving

De Gemeente Wassenaar zoekt een meewerkend Teamlead IT-basisdiensten en ServiceDesk. Als Teamlead speel je een sleutelrol in het professionaliseren van de ServiceDesk en IT-basisdiensten door ITIL-best practices te implementeren, medewerkers te coachen en processen te optimaliseren.

Je ontwikkelt en voert verbeteringen door die bijdragen aan de dagelijkse levering en het operationele beheer van IT-basisdiensten. Daarnaast fungeer je als single point of contact (SPOC) voor ICT-aanpassingen en uitbreidingen en coördineer je werkzaamheden binnen het team.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen en implementeren van een proces- en procedurehandboek.
  • Realiseren van een ServiceDesk-visie samen met de projectgroep.
  • Opstellen van teamontwikkelplannen en individuele groeiplannen.
  • Samenstellen van werkpakketten en toewijzen van resources.
  • Coaching en begeleiding van medewerkers bij verandertrajecten.
  • Inrichten van overlegstructuren voor kennisdeling en samenwerking.
  • Plannen van dagdiensten en 24/7 piketdiensten.
  • Fungeren als aanspreekpunt voor ICT-aanpassingen of uitbreidingen.

Functie-eisen

  • Minimaal afgeronde MBO 3-opleiding.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als leidinggevende of coördinator binnen een servicedesk-omgeving.

Nice to have

  • Minimaal afgeronde MBO 4-opleiding in een ICT-richting.
  • ITIL-certificering.
  • Ervaring met het opstellen van ITIL-processen en servicelevel management.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als leidinggevende binnen een servicedesk.
  • Ervaring met het coachen van medewerkers en begeleiden van hun ontwikkeling.
  • Werkervaring binnen een gemeentelijke instelling.

Competenties

  • Leidinggeven en verbinden.
  • Verandermanagement en strategisch adviseren.
  • Dienstverlenend en oplossingsgericht.
  • Analytisch, proactief en resultaatgericht.

Solliciteren







    Schrijf je in voor een job alert

    Job Alert

    Close icon

    dienstverband

    locatie

    category

    Based on the PADDAP framework Talentwave Solution